Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznych skrzyniach biegów

Jest to proces umożliwiający całkowitą wymianę oleju w układzie automatycznej skrzyni biegów /ASB/. Natomiast metoda grawitacyjno – statyczna polega tylko na wymianie filtra i oleju z misy olejowej w ilości 40-60%, całkowitej pojemności układu hydraulicznego.

Umów się na wizytę
14,498 Naprawionych Aut
1,495 Przeprowadzonych Tuningów
99% Zadowolonych Klientów
2,384 Pozytywnych Opinii
Czy wymiana oleju jest potrzebna?

To pytanie często pada, a odpowiedź brzmi stanowcze tak!
Obciążenie między poszczególnymi elementami w skrzyni biegów jest ogromne, w związku tym jakość środka smarnego ma ogromne znaczenie.
Urządzenie, które posiadamy pracuje w cyklu automatycznym:

  • dodaje specjalny środek czyszczący do skrzyni,
  • płucze układ olejowy i filtruje olej w dodatkowych filtrach urządzenia /wnętrze skrzyni, układ sterujący – elektrozawory, konwerter, chłodnicę oleju, przewody – kanały olejowe/,
  • następnie wymieniamy filtr hydrauliczny skrzyni / jeżeli producent to przewidział /,
  • ostatnim etapem jest właściwa wymiana oleju tzn. wtłoczenie nowego oleju ATF /o parametrach wg specyfikacji  producenta pojazdu/ w miejsce starego  w ilości co najmniej takiej, jaką konstruktor przewidział dla nowo zalewanej skrzyni ASB, czyli 100%.
Umów się na wizytę
Opinie klientów

Bardzo solidna firma szybko i w przystępnej cenie. Godna polecenia

Robert
Masz problem z samochodem?Skorzystaj z usług doświadczonego zespołu!
Współpracuj z ekspertami

Zapraszamy na:

  • Profesjonalną obsługę dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, olej jest przyporządkowany precyzyjnie do Państwa skrzyni biegów.
  • Wymianę konwertera / sprzęgło hydrokinetyczne / automatycznej skrzyni biegów.
  • Wymiana elektrozaworów w automatycznej skrzyni biegów.
  • Wymianę uszczelnień, kosza biegów itp.

Trwałość podzespołów:

  • Jeżeli konwerter nie jest przegrzewany, olej wymieniany `na czas`, to sprzęgło wytrzymuje ok. 180 – 220 i więcej tys. km.

Objawy awarii:

  • Falowanie obrotów przy włączonym biegu i wciśniętym hamulcu.
  • Falowanie obrotów i drgania podczas postoju na biegu i przy ruszaniu.
  • Falowanie obrotów podczas dojeżdżania do skrzyżowania i spokojnej jazdy.
  • Zużycie okładzin ciernych sprzęgła mechanicznego lock-up
  • Uszkodzenie łożysk i sprężyn. Problemy z uszczelnieniami.
  • Metaliczne odgłosy, zwłaszcza podczas przełączania biegów.
  • Problemy ze zmianą biegów, szarpanie przy ruszaniu oraz na 2. i 3. biegu.
Masz problem z samochodem?Skorzystaj z usług doświadczonego zespołu!
Ważne informacje

Prawidłowa obsługa wg procedur serwisowych zapewnia Ci niezawodność  skrzyni biegów w eksploatacji zgodnie z założeniami konstruktora.

PAMIĘTAJ !
Brak profesjonalnej obsługi ASB powoduje drastyczne skrócenie jej żywotności. Może to być przyczyną powstawania przedwczesnych usterek – awarii, co narazi Cię na dodatkowe – poważne wydatki.

Wymiana oleju ATF jest bardzo pracochłonna. Proces wymiany oleju jest indywidualny dla danej skrzyni biegów i musi być wykonany wg procedur instrukcji serwisowej.
Samochód pozostaje w serwisie od 4 do 12 godzin. /średnio 6h/

Częstotliwość wymiany zależy od rodzaju skrzyni biegów i warunków eksploatacji. Instrukcje serwisowe pojazdu podają parametry wymiany, które są zgodne z zakresami producenta skrzyni ASB.
Przykładowo: olej w skrzyni MultiTronic / CVT / przy normalnych warunkach eksploatacji zaleca się wymianę co 60 tyś.km.

W przypadku jeśli auto jest użytkowane w ciężkich warunkach tj.:

  • bardzo dynamiczna jazda
  • jazda z przyczepą
  • jazda z dużym obciążeniem / teren górzysty /
  • jazda na krótkich dystansach
  • częsta jazda poza autostradowa
  • użytkowanie w warunkach zimowych przy zasoleniu ulic,

wówczas okres wymiany ulega skróceniu do 50%. Dotyczy to zarówno pierwszej jak i kolejnych wymian.
Wynika to z faktu, iż moduł mechatroniczny sterujący pracą skrzyni biegów jest bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia, które mogą się pojawić wskutek użytkowania auta w/w warunkach.

Realizacje
Dynamiczna wymiana oleju ATF

Porsche Cayenne 4,8i 309KW 2013r 958GTS Aisin Warner TR-80SD TR-81SD

Dynamiczna Wymiana oleju ATF w Automtycznej Skrzyni biegów + Adaptacja Skrzyni

Mercedes Benz MB S350 BlueTec W222 190KW 258KM 2014r 620NM 722.9 7G Tronic ATF MB236.15

Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów dla auta hybrydowego

Lexus IS650 LS600h 5,0i 2URFSE 2009r Hybrid

Skrzynia Rozdzielcza ATC35L- Naprawa Regeneracja Skrzyni Rozdzielczej ATC35L

BMW 530d F11 xDrive 4×4 3,0d N57 D30A 190KW 260KM 2012r

Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adaptacja

Volvo XC60 D5 244T15 2,4d 160KW 2014r Aisin Warner TF-80SD

Dynamiczna wymiana oleju

Laguna III 2,0 dCI 2012r, Skrzynia 6cio biegowa JATCO JF613E AJ0

Widoczne zużycie oleju przekładni automatycznej.
Wkręcono korek spustowo przelewowy, wykonano Dynamiczną Wymianę Oleju w Automatycznej Skrzyni Biegów, czyli wtłoczono świeży olej.

Spawdzono poziom oleju wg procedury, widoczny ,,czysty,, olej.

Masz problem z samochodem?Skorzystaj z usług doświadczonego zespołu!