To pytanie często pada, a odpowiedź brzmi stanowcze tak!
Obciążenie między poszczególnymi elementami w skrzyni biegów jest ogromne, w związku tym jakość środka smarnego ma ogromne znaczenie.
Urządzenie, które posiadamy pracuje w cyklu automatycznym:
Zapraszamy na:
Trwałość podzespołów:
Objawy awarii:
Prawidłowa obsługa wg procedur serwisowych zapewnia Ci niezawodność skrzyni biegów w eksploatacji zgodnie z założeniami konstruktora.
PAMIĘTAJ !
Brak profesjonalnej obsługi ASB powoduje drastyczne skrócenie jej żywotności. Może to być przyczyną powstawania przedwczesnych usterek – awarii, co narazi Cię na dodatkowe – poważne wydatki.
Wymiana oleju ATF jest bardzo pracochłonna. Proces wymiany oleju jest indywidualny dla danej skrzyni biegów i musi być wykonany wg procedur instrukcji serwisowej.
Samochód pozostaje w serwisie od 4 do 12 godzin. /średnio 6h/
Częstotliwość wymiany zależy od rodzaju skrzyni biegów i warunków eksploatacji. Instrukcje serwisowe pojazdu podają parametry wymiany, które są zgodne z zakresami producenta skrzyni ASB.
Przykładowo: olej w skrzyni MultiTronic / CVT / przy normalnych warunkach eksploatacji zaleca się wymianę co 60 tyś.km.
W przypadku jeśli auto jest użytkowane w ciężkich warunkach tj.:
wówczas okres wymiany ulega skróceniu do 50%. Dotyczy to zarówno pierwszej jak i kolejnych wymian.
Wynika to z faktu, iż moduł mechatroniczny sterujący pracą skrzyni biegów jest bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia, które mogą się pojawić wskutek użytkowania auta w/w warunkach.
Laguna III 2,0 dCI 2012r, Skrzynia 6cio biegowa JATCO JF613E AJ0
Widoczne zużycie oleju przekładni automatycznej.
Wkręcono korek spustowo przelewowy, wykonano Dynamiczną Wymianę Oleju w Automatycznej Skrzyni Biegów, czyli wtłoczono świeży olej.
Spawdzono poziom oleju wg procedury, widoczny ,,czysty,, olej.
Copyright © 2020 Expand Online