DPF / FAP regeneracja filtrów

Masz Problem z Filtrem DPF?    ->   Zregenerujemy go!

Czyszczenie hydrodynamiczne Filtrów DPF – Domański Serwis Łuków

Maszyna do czyszczenia filtrów DPF Cleaner

Umów się na wizytę
14,498 Naprawionych Aut
1,495 Przeprowadzonych Tuningów
99% Zadowolonych Klientów
2,384 Pozytywnych Opinii
Regeneracja – Filtry DPF FAP SCR GPF KAT – katalizatory

Domański Serwis posiada specjalistyczną maszynę do regeneracji filtrów cząstek stałych DPF i SCR oraz katalizatorów. Maszyna DPF Cleaner  wykorzystuje metodę hydrodynamiczną. Regeneracja filtra jest procesem zautomatyzowanym i odbywa się w zamkniętej ciśnieniowej komorze przy wykorzystaniu zamkniętego obiegu cieczy. Filtr poddawany jest czyszczeniu w stężeniu cieczy z czynnikiem biodegradowalnym w temperaturze ~ 50‘C, podczas regeneracji zachodzi proces, który gwarantuje przywrócenie parametrów zbliżonych do parametrów fabrycznych nowego filtra.

Regeneracja metodą hydrodynamiczną stosowana przez naszą firmę jest to bardzo skuteczny sposób, który nie stwarza ryzyka uszkodzenia wkładu filtra / co może zdarzyć się w metodach czyszczenia opartych na działaniu wysokiej temperatury /.
Zastosowana metoda gwarantuje przywrócenie wydajności filtra do poziomu ~ 99% bez konieczności jego rozcinania czy też demontażu czujników z obudowy filtra / zostaną one również oczyszczone /.
Urządzenie umożliwia wykonanie pomiaru poziomu zanieczyszczenia filtra przed jak i po cyklu czyszczenia, co pozwala jednoznacznie ocenić skuteczność procesu czyszczenia.

Umów się na wizytę
Opinie klientów

Gorąco polecam. Usługa na najwyższym poziomie, rzeczy niemożliwe zrobione od ręki, na cuda czekałam jeden dzień😁dziękuję

Agnieszka
Masz problem z samochodem? Skorzystaj z usług doświadczonego zespołu!
Współpracuj z ekspertami

Metoda czyszczenia filtra cząstek stałych w porównaniu do tzw. regeneracji serwisowej wykazuje wiele zalet:

  • Brak zwiększonego obciążenia mechanicznego silnika spowodowanego pracą z wysoką prędkością obrotową podczas procesu wymuszonej regeneracji
  • Brak zwiększonego obciążenia cieplnego elementów w układzie wydechowym /turbosprężarka, katalizator, rdzeń filtra cząstek stałych.
  • Brak konieczności wymiany oleju silnikowego, która wymagana jest po przeprowadzeniu regeneracji serwisowej.

Maszyna DPF Cleaner jest odpowiednim urządzeniem do czyszczenia wszystkich katalizatorów i filtrów DPF/FAP/SCR z osobówek, aut ciężarowych, ciągników, maszyn rolniczych, sprzętu budowlanego czy maszyn drogowych.

Samochody osobowe – Wszystkich typów i marek.

Samochody dostawcze – Każdy rodzaj

Samochody ciężarowe- Bez znaczenia jakiej wagi

Masz problem z samochodem? Skorzystaj z usług doświadczonego zespołu!
Ważne informacje

Oczywiście pierwszą informacją o problemach z filtrem DPF powinna być kontrolka DPF, która powinna się zaświecić na desce rozdzielczej w przypadku zapchania filtra. Kontrolka ta zapala się na podstawie informacji z czujnika różnicy ciśnień –wykonuje pomiar –  przed i za filtrem. Jeżeli różnica ciśnień między środowiskami przed i za filtrem jest zbyt duża, kontrolka DPF powinna się zapalić, informując o braku przepływu spalin. Jeśli jednak czujnik jest uszkodzony i kontrolka DPF nie zapali się, warto wiedzieć, że jednymi z objawów, jakie może dawać zapchany DPF są:

  • spadek osiągów – obniżenie mocy silnika
  • problematyczna, ociężała praca silnika –‘skoki’ obrotów silnika
  • Praca silnika w trybie awaryjnym
  • zwiększona ilość spalin wydobywających się z układu wydechowego,
  • zwiększone zużycie paliwa,
  • nadwyżka oleju silnikowego, spowodowana jego rozcieńczaniem paliwem -utrata parametrów oleju silnikowego,
  • zapalająca się lampka ostrzegawcza DPF, Check Engine, kontrolka świec – spirala,
  • brak możliwości pasywnej regeneracji filtra,
  • liczne błędy w pamięci komputera pokładowego, wywołane m.in.: problemem z nieudanym wypalaniem filtra lub zbyt dużą różnicą ciśnień.
  • uszkodzenie TurboSprężarki
  • zatarcie silnika

W sytuacjach, gdy wypalanie filtra cząstek stałych DPF przez Użytkownika nie jest skutecznym zabiegiem, warto skonsultować się z naszm serwisem regeneracji filtrów cząstek stałych FAP/DPF oraz katalizatorów SCR. Stosowana przez nas maszyna umożliwia rozbicie oraz wypłukanie nagromadzonych osadów, a proces charakteryzuje się zazwyczaj skutecznością zbliżoną do stu procent.

Co ważne, urządzenie jest dedykowane pojazdom EURO 6, których filtry i katalizatory czyści w dwóch dostępnych trybach – automatycznym bądź ręcznym.

Regenerację rozpoczynamy od oceny stanu mechanicznego filtra i wykluczenia ewentualnych uszkodzeń wewnętrznego wkładu ceramicznego za pomocą kamery endoskopowej. W przypadku gdy filtr DPF ma pęknięty, niekompletny lub nadtopiony wkład ceramiczny, lub widoczne są ślady mechanicznej ingerencji w strukturę DPF, jego regeneracja nie jest możliwa.

Następnie filtr jest montowany za pomocą specjalnych adapterów do komory urządzenia czyszczącego. Przeprowadzany jest pomiar stopnia zanieczyszczenia, z którego Klient otrzymuje wydruk wraz z dokumentacją gwarancyjną. Dalej wtryskiwany jest specjalistyczny detergent. Ma on za zadanie rozpuścić zalegający olej silnikowy, który mógłby utrudnić proces czyszczenia.

Ostatnim etapem jest osuszanie filtra strumieniem powietrza o temp. ok. 90⁰C, a następnie jego chłodzenie oraz ponowny pomiar stopnia zanieczyszczenia. Po zakończeniu ostatniego procesu sporządzany jest wydruk pomiaru przeciwciśnienia dla Klienta.

Po zamontowaniu zregenerowanego filtra DPF/FAP konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych czynności adaptacyjnych:

– Wyzerowanie w samochodzie poprzednich wartości filtra DPF.

– Usunięcie błędów zapisanych w sterowniku silnika, wywołanych przez stary zapchany filtr DPF.

– W przypadku filtrów mokrych FAP, kontrola stanu płynu – dodatku katalitycznego.

Tak przeprowadzona procedura regeneracji gwarantuje usunięcie ok. 99 % sadzy, popiołu, oleju silnikowego, płynu chłodniczego, co przywraca całkowicie przepustowość spalin, zdolności regeneracyjne, oraz właściwości filtrujące DPF/FAP lub katalizatora.

Oferujemy również regenerację wysyłkową. Wymontowany Filtr FAP/DPF należy wysłać kurierem do naszej siedziby pod adres:

Romek Mechatronika Domański Serwis Łuków

Ul. Radzyńska 4

21-400 Łuków

Tel: 782500007

Po otrzymaniu paczki od kuriera wykonujemy regenerację filtra/katalizatora w ciągu 24 godzin i odsyłamy go do nadawcy z 2-letnią kartą gwarancyjną i wszelką dokumentacją o przeprowadzonej regeneracji.

Urządzenie do regeneracji filtrów FAP/DPF/SCR w samochodach osobowych, ciężarowych, autobusach, maszynach rolniczych i budowlanych. Produkt w całości zaprojektowany i zbudowany przez Polską firmę, z zastosowaniem najnowszych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. Urządzenie DPF Cleaner gwarantuje całkowite usunięcie PM, nagaru i oleju bez uszkodzenia filtra, przywracając jednocześnie do 99% przepustowości powietrza. Proces czyszczenia odbywa się w obiegu zamkniętym, przy zastosowaniu pełnej filtracji zanieczyszczeń. Konstrukcja i technologia użyta w maszynie DPF Cleaner, zaprojektowana została do pracy w warunkach warsztatowych, przez co gwarantujemy, iż jej użytkowanie będzie maksymalnie intuicyjne, bezproblemowe i bezawaryjne, a regeneracja daje możliwie najlepsze rezultaty w najkrótszym czasie.

Opis działania:

DPF Cleaner do procesu regeneracji używa wody pod odpowiednim ciśnieniem, dawkowaną z optymalną częstotliwością, aby skutecznie usuwać tzw. cząstki stałe, nie uszkadzając delikatnego wkładu filtra. Proces czyszczenia trwa w zależności od zabrudzenia występującego w filtrze od 30 do 60min i odbywa się w obiegu zamkniętym. Istnieje również możliwość zastosowania odpowiedniej chemii wspomagającej i przyspieszającej proces czyszczenia. Skuteczna filtracja usuwa największe zanieczyszczenia, wprowadzając jednocześnie oszczędności podczas eksploatacji.

Podstawowe funkcje:

  • Urządzenie regeneruje filtry cząstek stałych: DPF (filtry suche), FAP (filtry mokre), a także SCR – AdBlue oraz inne katalizatory.
  • System podwójnego obiegu płynu, z możliwością wyboru strony przepływu cieczy w filtrze.
  • 3 programy regeneracji filtra.
  • Możliwość pracy na 2’óch filtrach w tym samym czasie.
  • Czas trwania regeneracji to 30-60 minut.
  • Pomiar ciśnienia filtra wraz z wydrukiem.

Lampka ostrzegawcza nieprawidłowego składu spalin Check Engine / MIL /.

Lampka kontrolna filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego.

Lampka kontrolna niesprawnych świec żarowych – spirala.

 

W przypadku długotrwałych jazd na krótkich trasach regeneracja filtra cząstek stałych może zostać zubożona, ponieważ temperatura spalin nie uzyskuje potrzebnej wartości temperatury. Ponieważ regeneracja nie ma miejsca, możliwe jest uszkodzenie lub blokada filtra na skutek przepełnienia go sadzą. W celu uniknięcia takich przypadków, lampka sygnalizacyjna filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego w zestawie wskaźników tablicy przyrządów zapala się, gdy zapełnienie sadzą uzyskało określoną wartość graniczną.

Pojawienie się tego sygnału wymaga od kierowcy możliwie równomiernej jazdy przez okres ok. 15 minut z prędkością powyżej 60km/h. Efektywne oczyszczenie filtra można osiągnąć, gdy silnik samochodu na 3 lub 4 biegu pracuje na obrotach od ok. 2500 obr / min. Jest to informacja ogólna. Szczegółową instrukcję „wypalania” filtra DPF podaje producent pojazdu.

Lampka kontrolna po tej czynności powinna zgasnąć.

Jeżeli lampka kontrolna filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego nie gaśnie, zapala się lampka kontrolna czasu rozgrzewania świec żarowych, a na wyświetlaczu zestawu wskaźników tablicy przyrządów pojawia się tekst „Uszkodzenie silnika – serwis“. W ten sposób kierowca informowany jest o konieczności udania się do najbliższego serwisu.

Jeśli samochód stracił moc, „wszedł” w tryb awaryjny i sterownik zapisał błędy:
P2002 Filtr cząstek stałych – za mała skuteczność

P2463  Filtr cząstek stałych – zbyt duże nagromadzenie

można wnioskować, że mamy zapchany filtr DPF FAP.

Nowy filtr DPF do samochodu osobowego kosztuje zazwyczaj kilka tysięcy złotych. Zamienniki o niższej trwałości można kupić już za ok. 1500 – 1600 zł. Do tego należy doliczyć koszty montażu /do kilkuset złotych, w zależności od modelu auta.

Przy korzystnych warunkach, filtr DPF potrafi wytrzymać do 200 – 250 tys. km przebiegu a w najlepszych 😉 300kkm . Przy nieodpowiedniej eksploatacji – maksymalnie kilkadziesiąt tys. km przebiegu.

Podstawowa rzecz, o której powinien pamiętać kierowca, to jak najczęstsza jazda poza miastem, z większą szybkością.  Po każdych 150 km przejechanych w mieście, auto powinno wyjechać na trasę, drogę ekspresową albo autostradę i tam powinno przejechać minimum kilkanaście minut.

Im częściej samochód będzie poruszał się poza miastem, tym lepiej.

O unikaniu gwałtownego przyspieszania z niskich obrotów, które powoduje przedostawanie się do filtra DPF dużych ilości sadzy.

O stosowaniu pewnego paliwa ze sprawdzonych stacji benzynowych o niskiej zawartości siarki.

O stosowaniu olejów silnikowych, przeznaczonych do stosowania w autach z filtrami DPF – tzw. niskopopiołowych. LOW SAPS

Wpływ na trwałość filtra cząstek stałych DPF ma kondycja silnika oraz jego osprzętu.

  • Zużyte pierścienie tłokowe – powodują przedostawania się oleju silnikowego do komór spalania. Spalanie oleju silnikowego jest powodem powstawania dużych ilości dymu i sadzu.
  • Zużyte wtryskiwacze układu Common Rail – w niewłaściwy sposób rozpylają paliwo w komorach spalania. Zbyt duża ilość paliwa w stosunku do ilości powietrza powoduje silne dymienie na czarno i… duże ilości sadzy.
  • Uszkodzona turbosprężarka – może być powodem przedostawania się oleju silnikowego do układu dolotowego i dalej do komór spalania. Spalanie oleju silnikowego będzie powodem powstawania większych ilości dymu i sadzy.
  • Rzadko wymieniany, zatkany filtr powietrza – utrudnia dopływ powietrza do turbosprężarki i komór spalania, przez co trafia do nich zbyt mało powietrza. Spalanie zbyt bogatej mieszanki powoduje powstawanie dużych ilości dymu i sadzy.
  • Nieszczelność w układzie dolotowo – wydechowym.
  • Uszkodzony /albo zabrudzony/ przepływomierz powietrza – na skutek wadliwych wskazań komputer ECU nie będzie w stanie dobrać odpowiednich ilości paliwa do ilości powietrza. Może to skutkować wtryskiwaniem do komór spalania zbyt dużych ilości paliwa w stosunku do ilości powietrza. A to, jak już wiemy, jest powodem powstawania dużych ilości czarnego dymu i sadzy, która zapycha filtr DPF.
  • Zużyte świece żarowe – nie są w stanie odpowiednio podgrzać komór spalania, przez co emisja sadzy jest znacznie wyższa od standardowej w czasie pierwszych minut jazdy.
Realizacje
Czyszczenie filtra DPF FAP KAT GPF
Masz problem z samochodem? Skorzystaj z usług doświadczonego zespołu!