Darmowy licznik odwiedzin

Wykręcanie świec żarowych bez demontażu głowicy3

Wykręcanie świec żarowych bez demontażu głowicy3

Masz problem ze świecą żarową? Zapieczona, ukręcona to spory problem…
Co robić?
U nas wymienisz BEZ DEMONTAŻU GŁOWICY !!!

AUTO CZĘŚCI NAPRAWA – JOLANTA DOMAŃSKA
21-400 Łuków; Radzyńska 4.

https://domanski-lukow.motointegrator.pl/

EKSPRESOWA WYMIANA i 100% SATYSFAKCJII

Samochód źle odpala, auto nie chce palić?
Trudno ciężko odpala na zimnym, ciepłym silniku ??

Jeśli podejrzewasz, że w Twoim dieslu niesprawne są świece żarowe, nie czekaj zbyt długo
– niesprawna świeca żarowa powoduje trudności z odpaleniem auta zimnego czy nawet ciepłego,
może być przyczyną wielu niesprawności i prowadzić do kolejnych poważnych usterek w silniku diesla.

Diesel z niesprawnymi świecami żarowymi może przejeździć całe lato i jesień bez najmniejszego kłopotu.
Często dopiero pierwszy mróz weryfikuje jego sprawność…

Oferujemy Państwu profesjonalną usługę wykręcenia zapieczonej, zerwanej, ukręconej świecy żarowej
bez konieczności demontażu głowicy co wiązało by się z wysokim kosztem robocizny.

Zajmujemy się:

– wykręcaniem urwanych świec żarowych,
– wykręcaniem zapieczonych świec żarowych,
– wyciąganiem żarników,
– gwintowaniem i czyszczeniem gniazda świecy żarowej,
– frezowaniem gniazda świecy żarowej w głowicy,

Czynności związane z usługą:

– demontaż zerwanej świecy,
– oczyszczenie gniazda z nagaru,
– naprawa gwintu w bloku silnika,
– zabezpieczenie pastą i montaż nowej świecy.

Usługę wykonujemy za pomocą specjalistycznych narzędzi renomowanej marki w naszym serwisie
lub w przypadku gdy nie ma możliwości dojazdu do nas –

Przyjedziemy do Państwa!

Do każdego auta podchodzimy indywidualnie i cena jest zależna głównie od typu silnika i dostępu do świec.
CDI, DCI, DTI, HDI, JTD,CRD, MultiJet, D4D….

250zł jest to cena wykręcenia pierwszej świecy w silniku wysokoprężnym.
Każda kolejna to koszt rzędu 150 do 300zł.

Cena naszych usług jest uzależniona od stopnia trudności czyli pracochłonności poszczególnych etapów prowadzonych prac, może zostać ustalona w drodze negocjacji.

Jeżeli są Państwo zainteresowani poznaniem szczegółowej ceny naszych usług, prosimy o telefon ewentualnie e-mail, a my skontaktujemy się z Państwem jak najszybciej.

     

AUTO  CZĘŚCI  NAPRAWA
JOLANTA DOMAŃSKA
21-400 Łuków                                     
Ul.  Radzyńska 4          

Tel 512 391 062
Tel 782 500 007                        
Tel/Fax: 25  798 95 71

zapraszamy:              
08:00 ÷ 18:00  Poniedziałek – Piątek                                
08:30 ÷ 14:00  Sobota

e-mail:
domanski.serwis@gmail.com
mieczyslaw.domanski@tlen.pl

https://domanski-lukow.motointegrator.pl/

     

     

          Wśród wielu możliwych usterek silników wysokoprężnych jedną z najczęściej występujących i trudnych w usunięciu są awarie świec żarowych. Przy wykręcaniu uszkodzonych świec łatwo je urwać. Co wtedy zrobić? Czy można usunąć urwaną świecę w inny sposób niż przez demontaż głowicy?

Świece żarowe są nieodłącznym elementem silnika o zapłonie samoczynnym ZS (Diesla). Ich rolą jest podgrzewanie powietrza w komorze wstępnej lub komorze spalania w celu umożliwienia samozapłonu mieszanki. Świece żarowe spotkamy zarówno w starszych, jak i nowszych silnikach.

     

Pracują one przy uruchomieniu jednostki napędowej oraz w nowszych silnikach przez krótki czas podczas jazdy przy zimnym silniku. Warto zauważyć, że im bardziej zużyty jest układ wtryskowy samochodu, tym bardziej do zapłonu potrzebne jest ciepło uzyskiwane od świec żarowych. To sprawia, że najwięcej pracy z podgrzewaniem świece żarowe mają w zimie. To wtedy widać najwięcej problemów i niesprawności z nimi związanych. Przed zimą wielu kierowców decyduje się na ich wymianę.
Jednak, zdawałoby się, prosta czynność potrafi sprawić wiele problemów. Często bowiem zdarza się, że świec nie można wykręcić, bo są zapieczone lub urywają się w trakcie odkręcania. Nie ma na to reguły i jest to niezależne od działania mechaników. Jeżeli świeca żarowa ma się urwać, to i tak do tego dojdzie. Są modele aut, w których istnieje podwyższone ryzyko takiego obrotu sprawy.

Do najczęściej spotykanych awarii tego typu dochodzi w silnikach Mercedesa (CDI),Oplach z silnikami DTI i CDTI oraz w Toyotach z jednostkami D4D. Urwaniu świecy żarowej sprzyja fakt, że wielu producentów konstruuje świece długie i cienkie, z gwintami M8 i M10. Najgorzej w tym wszystkim ma klient. Kiedy przyprowadza samochód do warsztatu na wymianę świec żarowych, rzadko kiedy dostaje informację, że istnieje ewentualność niepowodzenia. Z kolei mechanicy nie są winni urwaniu świec. Powstaje zatem sytuacja patowa, w której to klient narażony jest na wysokie koszty.

Warto podkreślić, że usunięcie takiej świecy często nawet dla pracowników autoryzowanego serwisu jest bardzo trudne. Problemem są głównie koszta. Urwana świeca żarowa oznacza, że pozostałą część należy wyjąć od strony głowicy silnika. Oznacza to konieczność jej zdjęcia, a to generuje duże wydatki. Nierzadko zdjęcie głowicy w aucie wysokiej klasy to 5000-6000 zł.
Okazuje się jednak, że pojawiło się również na rynku polskim rozwiązanie, które eliminuje tę niedogodność. Mowa o wykręcaniu świec żarowych specjalnymi narzędziami. Zestaw takich narzędzi można oczywiście kupić, ale jest bardzo drogi – kilkanaście tysięcy złotych. Dlatego warto powierzyć tę usługę mechanikom, który przyjadą ze wspomnianym narzędziem i wykręcą świece bez zdejmowania głowicy.

          Jak zatem prawidłowo wykonać taką wymianę za pomocą specjalistycznych narzędzi? Po pierwsze należy używać narzędzi przystosowanych do konkretnych silników. Na szczęście producent wyposaża mechaników w cały potrzebny zestaw z różnymi końcówkami, co pozwala na naprawę praktycznie wszystkich modeli silników.

     

     

     

     

Zapraszam do korzystania z usług mojego warsztatu. Oferuję bardzo szeroki zakres usług, oraz gwarantuję fachową i miłą obsługę.

Z pozdrowieniami,

Jolanta Domańska
Współwłaścicielka firmy Auto Części Naprawa w Łukowie.

Pozostałe usługi:

– mechanika pojazdowa
– diagnostyka komputerowa
– naprawy główne i bieżące
– układy zawieszenia
– układy hamulcowe
– układy wydechowe, katalizatory
– naprawa skrzyń biegów
– serwis klimatyzacji
– DPF / FAP regeneracja filtrów
– elektroniczne podwyższanie mocy silników turbodoładowanych
– chiptuning
– kodowanie sterowników
– adaptacja modułów
– przeglądy okresowe pojazdów…

Powrót
scroll up