Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznych skrzyniach biegów2
Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznych skrzyniach biegów Domański Łuków
Na II Kongresie Ekspertów Samochodowych organizowanym przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
nasz specjalista – mechatronik zajął:
I miejsce w konkursie EKSPERT SAMOCHODOWY ROKU 2015 w obszarze Automatyczne Skrzynie Biegów.
Dynamiczna wymiana oleju ATF w ASB / Automatycznej skrzyni biegów /
Jest to proces umożliwiający całkowitą wymianę oleju w układzie automatycznej skrzyni biegów /ASB/. Natomiast metoda grawitacyjno – statyczna polega tylko na wymianie filtra i oleju z misy olejowej w ilości 40-60%, całkowitej pojemności układu hydraulicznego.
Metoda statyczna czy dynamiczna wymiany oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów?
Statyczna wymiana oleju ATF pozostawia zanieczyszczony, przepracowany olej w konwerterze, chłodnicy oleju, w układzie sterowania oraz kanałach – przewodach olejowych. Taka wymiana powoduje wymieszanie się starego, „brudnego” – złej jakości oleju z nowym, w całym układzie hydraulicznym i wtedy skrzynia po przejechaniu 500-1000km zaczyna szarpać,/ skrzynia biegów źle przerzuca biegi, szarpie przy zmianie biegów, późna zmiana biegów /.
Dzięki nowoczesnemu urządzeniu jakie posiadamy do dynamicznej wymiany oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów, jesteśmy w stanie wymienić całkowicie olej, który nie ma możliwości wymieszania się ze starym olejem.
Czy wymiana oleju jest potrzebna?
To pytanie często pada, a odpowiedź brzmi stanowcze tak!
Obciążenie między poszczególnymi elementami w skrzyni biegów jest ogromne, w związku tym jakość środka smarnego ma ogromne znaczenie.
Urządzenie, które posiadamy pracuje w cyklu automatycznym:
- dodaje specjalny środek czyszczący do skrzyni,
- płucze układ olejowy i filtruje olej w dodatkowych filtrach urządzenia /wnętrze skrzyni, układ sterujący – elektrozawory, konwerter, chłodnicę oleju, przewody – kanały olejowe/,
- następnie wymieniamy filtr hydrauliczny skrzyni / jeżeli producent to przewidział /,
- ostatnim etapem jest właściwa wymiana oleju tzn. wtłoczenie nowego oleju ATF /o parametrach wg specyfikacji producenta pojazdu/ w miejsce starego w ilości co najmniej takiej jaką konstruktor przewidział dla nowo zalewanej skrzyni ASB czyli 100%.
Co mi to daje?
Prawidłowa obsługa wg procedur serwisowych zapewnia Ci niezawodność skrzyni biegów w eksploatacji zgodnie z założeniami konstruktora.
PAMIĘTAJ !
Brak profesjonalnej obsługi ASB powoduje drastyczne skrócenie jej żywotności. Może to być przyczyną powstawania przedwczesnych usterek – awarii, co narazi Cię na dodatkowe – poważne wydatki.
Ile to trwa?
Wymiana oleju ATF jest bardzo pracochłonna. Proces wymiany oleju jest indywidualny dla danej skrzyni biegów i musi być wykonany wg procedur instrukcji serwisowej.
Samochód pozostaje w serwisie od 4 do 12 godzin. /średnio 6h/
Częstotliwość wymiany Oleju ATF?
Częstotliwość wymiany zależy od rodzaju skrzyni biegów i warunków eksploatacji. Instrukcje serwisowe pojazdu podają parametry wymiany które są zgodne z zakresami producenta skrzyni ASB.
Przykładowo: olej w skrzyni MultiTronic / CVT / przy normalnych warunkach eksploatacji zaleca się wymianę co 60 tyś.km.
W przypadku jeśli auto jest użytkowane w ciężkich warunkach tj.:
- bardzo dynamiczna jazda
- jazda z przyczepą
- jazda z dużym obciążeniem / teren górzysty /
- jazda na krótkich dystansach
- częsta jazda poza autostradowa
- użytkowanie w warunkach zimowych przy zasoleniu ulic,
wówczas
okres wymiany ulega skróceniu do 50%. Dotyczy to zarówno pierwszej jak i kolejnych wymian.
Wynika to z faktu, iż moduł mechatroniczny sterujący pracą skrzyni biegów jest bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia, które mogą się pojawić wskutek użytkowania auta w/w warunkach.
Na naszej stronie www.domanski.lukow.pl są zamieszczone zdjęcia na których widać opiłki metalu lub materiału ciernego, które `wchodzą` pod elektrozawory i wówczas skrzynia zaczyna szarpać.
Jeżeli masz objawy:
Automat rozgrzany czy nawet zimny, źle przerzuca biegi, szarpie przy zmianie biegów, późna zmiana biegów.
To jest jeszcze możliwość dynamicznej wymiany oleju, która powoduje całkowitą wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów i jeżeli to zrobisz dostatecznie wcześnie, to może jeszcze przewrócić sprawność ASB.
Poniżej, Nasze wyrywkowe realizacje dla ASB, aby uzmysłowić Państwu, jak istotna jest dynamiczna wymiana oleju dla poprawności działania skrzyni biegów.
==========================================================================================================================================================
Podwyższamy kwalifikacje!
Uprawnienia dla obsługi pojazdów HYBRYDOWYCH
==========================================================================================================================================================
Dzięki firmie BETiS z Radomia / Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń /, uczestniczyliśmy w specjalistycznym szkoleniu technicznym pt.: „Technika hybrydowa w pojazdach samochodowych”.
Trzech naszych Serwisantów ukończyło szkolenie i teraz możemy Wam pochwalić się nową wiedzą oraz certyfikatami potwierdzającymi nasze nowe umiejętności 🙂
Zapraszamy auta Hybrydowe na naprawę!
==========================================================================================================================================================
Lexus IS650 LS600h 5,0i 2URFSE 2009r Hybrid – Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów dla auta hybrydowego.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Porsche Cayenne 4,8i 309KW 2013r 958GTS Aisin Warner TR-80SD TR-81SD – Dynamiczna wymiana oleju ATF.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Mercedes Benz MB S350 BlueTec W222 190KW 258KM 2014r 620NM 722.9 7G Tronic ATF MB236.15 – Dynamiczna Wymiana oleju ATF w Automtycznej Skrzyni biegów + Adaptacja Skrzyni
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
BMW 530d F11 xDrive 4×4 3,0d N57 D30A 190KW 260KM 2012r Automatyczna Skrzynia Biegów ZF 8HP70, Skrzynia Rozdzielcza ATC35L- Dynamiczna wymiana oleju ATF w Automatycznej Skrzyni begów. Wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej, w przednim moście oraz w tylnym moście.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
BMW 530d F11 xDrive 4×4 3,0d N57 D30A 190KW 260KM 2012r – Skrzynia Rozdzielcza ATC35L- Naprawa Regeneracja Skrzyni Rozdzielczej ATC35L.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
Napęd x Drive
Naprawa, regeneracja reduktora ATC polega na wymianie sprzęgła wielopłytkowego (tarcz ciernych), pompy oleju, łańcucha przenoszącego napęd.
Wszystkie podzespoły zastosowane podczas regeneracji są oryginalne, pochodzące z dystrybucji BMW lub bezpośrednio od producenta.
Reduktor ATC jest częścią mechaniczną narażoną na duże przeciążenia, sprzęgło wielopłytkowe zastosowane w reduktorze po jakimś czasie się zużywa przez co czuć nieprzyjemne szarpanie.
Objawy uszkodzenia reduktora – Skrzyni rozdzielczej:
· Podczas przyspieszenia odczuwalne szarpania – zrywne dopinanie napędu
· Podczas parkowania, przy skręcie w lewo słychać stukanie pod fotelem kierowcy lub wyraźnie czuć jak przednie koła są blokowane.
· Po zgaszeniu silnika słychać dziwne tyrkotanie pod autem.
· Napęd nie jest załączany, wyskakuje „choinka trzy kontrolki”
· Nieregularnie wyskakująca kontrolka 4×4, „trzy kontrolki” (możliwa usterka czujnika kąta skrętu) lub „cztery kontrolki” – dodatkowa to kontrolka poduszek (błąd mechanizmu, uszkodzenie mechaniczne napędu).
Jakie są typowe przyczyny uszkodzenia napędu xDrive?
· Zużycie materiałów.
· Niewłaściwy olej i błędy podczas jego wymiany.
· Niewłaściwe opony (różne na przednią i tylną oś bez homologacji producenta!) a także niewłaściwe ciśnienie w oponach.
==========================================================================================================================================================
Volvo XC60 D5 244T15 2,4d 160KW 2014r Aisin Warner TF-80SD – Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adaptacja.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Laguna III 2,0 dCI 2012r, Skrzynia 6cio biegowa JATCO JF613E AJ0 – Dynamiczna wymiana oleju.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Audi A6 C7 4G 3,0TFSI quattro 2013r 220KW 299KM CGWB NNA 0B5 S-TRONIC DL501 – Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów + Adaptacja skrzyni.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Audi A6 C7 4G 3,0TDI allroad quattro 2013r 150KW CLAA NNA 0B5 S-TRONIC DL501 – Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adaptacja.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Volvo XC70 II T6 3.0b 224KW 2012r TF-80SC T-WS – Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adaptacja – Wyuczanie skrzyni biegów.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
Wykonano Dynamiczną plus statyczną wymianę oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów, adaptację – kalibrację czujnika pozycji skrzyni biegów, zerowanie wskazania terminu wymiany oleju ATF przekładniowego, resetowanie wartości adaptacyjnych i wyuczanie skrzyni biegów.
==========================================================================================================================================================
Peugeot 3008 2,0HDI 165KM 2014r Aisin Warner BVA AM6 AF-40 TF-80SC TWS -Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adaptacja – Reset wartości wyuczonych.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Jeep Cherokee KL 3,2i 4×4 200KW 272KM 2015r ZF9HP48 948TE . Dynamiczna wymiana oleju ATF ZF LifeGuard 8 w automatycznej skrzyni biegów. Wykonano Reset licznika zużycia oleju w skrzyni automatycznej i adaptację.
Przebieg: 87772KM
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Audi A4 8E 1,9TDI 96KW AVF 2004r naprawa sterownika CVT GJA MULTITRONIC – Dynamiczna wymiana oleju ATF w CVT – Przywrócenie ustawień fabrycznych – Adaptacja.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Opis Dla CVT MultiTronic
==========================================================================================================================================================
Audi A6 4G 2,0TDI 130KW CGLC 2013r CVT PCF OAW MultiTronic – Dynamiczna wymiana oleju ATF w CVT – Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adaptacja.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Opel Insignia 2,0CDI A20DTH 118KW 2011r LBS M36 AF40-6, TF-80SC , TF-81SC (Ford) , AF40 , AWF21 , AM6 , AW6A-EL , 6F21WA – Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adaptacja.
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Mazda 6 GJ 2,2D SkyAktiv 110KW 150KM 2016r GW6A-EL GW6AX-EL ATF FZ Dynamiczna wymiana oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów – Adptacja
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Opel Insignia 2,0CDI A20DTH 118KW 2011r LBS M36 AF40-6, TF-80SC , TF-81SC (Ford) , AF40 , AWF21 , AM6 , AW6A-EL , 6F21WA .
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
Zapraszamy na:
- Profesjonalną obsługę dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, olej jest przyporządkowany precyzyjnie do Państwa skrzyni biegów.
- Wymianę konwertera / sprzęgło hydrokinetyczne / automatycznej skrzyni biegów.
- Wymiana elektrozaworów w automatycznej skrzyni biegów.
- Wymianę uszczelnień, kosza biegów itp.
Trwałość podzespołów:
- Jeżeli konwerter nie jest przegrzewany, olej wymieniany `na czas`, to sprzęgło wytrzymuje ok. 180 – 220 i więcej tys. km.
Objawy awarii:
- Falowanie obrotów przy włączonym biegu i wciśniętym hamulcu.
- Falowanie obrotów i drgania podczas postoju na biegu i przy ruszaniu.
- Falowanie obrotów podczas dojeżdżania do skrzyżowania i spokojnej jazdy.
- Zużycie okładzin ciernych sprzęgła mechanicznego lock-up
- Uszkodzenie łożysk i sprężyn. Problemy z uszczelnieniami.
- Metaliczne odgłosy, zwłaszcza podczas przełączania biegów.
- Problemy ze zmianą biegów, szarpanie przy ruszaniu oraz na 2. i 3. biegu.
==========================================================================================================================================================
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
Zobacz poniżej film, na którym zobrazowane są opiłki metalu z współpracujących elementów / kół zębatych, przekładni planetarnych itp. /, które powodują błędne wysterowania elektrozaworów, co powoduje szarpanie Automatycznej skrzyni biegów.
==========================================================================================================================================================
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================

Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================


Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================
Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
==========================================================================================================================================================


Rozwiń, żeby zobaczyć zdjęcia | Pokaż> |
---|---|
Zachęcamy do skorzystania z oferty naszego serwisu !
Poznaj naszą ofertę http://www.domans…ukow.pl/service.html